כמה סיבות הביאו לעליה הניכרת בשכיחות האוטיזם בעשר השנים האחרונות.   ⏰הפעם אסביר איך השינויים ב 5-DSM גרמו לעלייה במספר המאובחנים וכן להגדלת השונות (ההבדלים) בין הילדים בקבוצה שקבלה את אותה אבחנה.

הספקטרום האוטיסטי ASD הוגדר מחדש בספר ההגדרות האמריקאי המכונה 5-DSM ופורסם בשנת 2013. בספר זה נקבע כי שני תחומי לקות בלבד ישמשו לקביעת האבחנה: 

1) חסך מתמשך בתקשורת חברתית ובאינטראקציה הדדית   

2) שטחי עניין מצומצמים והתנהגויות חזרתיות. 

בכל אחד מהתחומים מופיעות בספר דוגמאות להתנהגויות אופיניות שיעזרו לרופא או לפסיכולוג  בתהליך האיבחון. רק ילד שמציג מספר קשיים בכל אחד משני תחומים אלה – יקבל את האבחנה.
חשוב להדגיש ❗ מאז 2013 איחור בהתפתחות השפה והדיבור או מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) אינם מהוים קריטריונים לאבחנה של אוטיזם. 

לכן המאבחן צריך לציין באבחנה הכתובה האם לילד יש לקות על הרצף עם או בלי הפרעות שפה ודיבור,וכן עם או בלי מוגבלות שכלית התפתחותית.

🔅החל משנת 2013 מספר התחומים הקובעים את האבחנה ירד לשניים בלבד וגרם לכך שיותר ילדים וגם כאלה שהקשיים שלהם פחות בולטים מקבלים את האבחנה *🔅

🌈שימו לב ‼️ במכתבי סיכום רבים ראיתי שרופאים מצטטים את כל הדוגמאות המופיעות בספר ההגדרות האמריקאי. 

פגשתי הורים רבים שלא הבינו כיצד קבעו שלילד שלהם יש את ההפרעות האלה, כי הם מעולם לא נתקלו בהתנהגויות מסוג זה בבית. 

ובכן- יש רופאים (לא כולם) המצטטים את כל הסימנים כדי להבטיח שזכויות החינוך והרווחה ינתנו לילד ולא משום שראו בבדיקה את כל ההתנהגויות אצל הילד שלכם.


🌈 קורס "אוטיזם 1 על 1" בהנחיית פרופ' דרומי